De 10 jaar-garantie van woom*
Met onze woom-fietsen willen we kinderen verleiden om de fiets te pakken. Daarom is elke fiets een kwaliteitsproduct tot in het kleinste detail – met innovatieve technologie en robuuste materialen.
En omdat we 100% achter onze fietsen staan, bieden we 10 jaar garantie op het aluminium frame, de vaste voorvork, het stuur en de voorbouw. De enige voorwaarde is dat je de fiets hier online voor registreert.
GARANTIEVOORWAARDEN
woom geeft 10 jaar fabrieksgarantie op het aluminium frame, de vaste voorvork, het stuur en de voorbouw.
Om de garantie te activeren, moet een nieuwe woom-fiets binnen negen weken na de oorspronkelijke aankoopdatum op de website van woom worden geregistreerd en moet een aankoopbewijs worden overlegd.
Als je aanspraak wilt maken op de garantie, moet je dit via een bevoegde woom-handelaar doen (bij voorkeur bij de handelaar waar je de fiets hebt gekocht) of moet je rechtstreeks een e-mail sturen naar warranty@woom.com als je de fiets in de webwinkel van woom hebt gekocht. Vermeld in de e-mail het framenummer en voeg de volgende bijlagen toe: het aankoopbewijs, de bon of factuur voor uitgevoerd onderhoud (alleen nodig bij aankoop van een gebruikte fiets) en foto's of video's waarop het defect goed te zien is.
Als er aanspraak wordt gemaakt op de garantie, mag woom de defecte onderdelen naar eigen inzicht repareren of vervangen. Als een onderdeel van hetzelfde type, hetzelfde formaat of dezelfde kleur niet meer kan worden geleverd, kan woom een onderdeel ter beschikking stellen dat als opvolgend onderdeel wordt gezien om aan zijn garantieverplichtingen te voldoen. Als een onderdeel of product helemaal niet meer wordt gemaakt of er geen passend reserveonderdeel verkrijgbaar is, heeft woom het recht de garantie te verwerpen op grond van overmacht. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op originele reserveonderdelen. Bovendien kun je niet nog eens aanspraak maken op garantie. Vergoeding van directe of indirecte gevolgschade valt niet onder de garantie. De kosten voor uitgevoerd werk of verzend- of verpakkingskosten zijn voor rekening van de koper.
Als er aanspraak wordt gemaakt op de garantie, wordt de garantietermijn niet verlengd en gaat er ook geen nieuwe garantietermijn in.
De garantie geldt alleen voor particuliere consumenten. Consumenten die de producten voor hun werk gebruiken (zoals op een kinderdagverblijf) kunnen dus geen aanspraak maken op de garantie.
De garantie geldt wereldwijd, kan worden overgedragen en is product- en niet persoonsgebonden.
De wettelijke garantie blijft onverlet.
Wat valt er precies onder de garantie?
onderdelen/producten |
garantieperiode
|
materiaal- en productiefouten bij het aluminium frame, de vaste voorvork, het stuur, de voorbouw
|
10 jaar na aankoopdatum* |
accu voor e-mountainbike (woom UP)
|
2 jaar na aankoopdatum |
KIDS-helm
|
2 jaar na aankoopdatum |
Wat valt er niet onder de garantie?
- schade door vallen of ongelukken
- verende voorvorken en verende elementen
- versleten onderdelen, zoals leds, dynamo's, kettingen, banden, velgen, remblokken, handgrepen, naven, het balhoofd, de trapas en de crank
- schade aan de lak
- schade na verkeerd gebruik, bijvoorbeeld door te freestylen of stunten of door andere te zware belasting
- schade als gevolg van slecht onderhoud
- verkeerd uitgevoerde reparaties door derden die geen bevoegde woom-handelaar zijn
- fietsen waarbij het framenummer is veranderd, verwijderd of onleesbaar is gemaakt
- veranderingen aan de originele constructie en het toevoegen van onderdelen die niet voor deze fiets zijn bedoeld